Johan Hillebrand, leder af intern kommunikation på ABN / Amro.
To største udfordringer Communications har: information overload (for meget e-mail ...), og de kunne ikke finde oplysninger. En anden ting, der blev nævnt var: stop papir kommunikation, overgangen til digital teknologi. De besluttede at tage disse udfordringer ved at bygge en ny intranet.Goals for det nye intranet: Færre channelsOffer relevant informationCentralize indhold
De vælger at få intranettet ser meget gerne deres websted. Nogen klager over forvirrende intranet for internettet endnu. (De lancerede for et par uger siden.) De holdt udseende og meget enkel. De kombinerer generelle og lokale nyheder. De antager folk har 10 minutter til at læse nyheder og klynge, at der i en box.ABN har en separat sociale medier platform (ikke integreret i intranettet). Det hedder Arena. Den blev bygget af en af deres underleverandører. De planlægger at integrere den i intranet i fremtiden. Men look-and-feel er det samme. De afprøves i detail-bank (og det er stadig i pilot-fasen). Platformen blev sat op, så alle medarbejdere kan indgå i en dialogue.Objectives til den sociale platform er: Skab en dialog med staffTo deler viden med henblik på at forbedre vores servicesTo fremskynde problem identificationEtc.First feedback på begge synes lovende.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)

Ingen kommentarer:
Send en kommentar